تعریف مکانیسم MPLS IP VPN

MPLS به شدت انعطاف پذیر،  اگنوستیک پروتکل است، مکانیسم حمل داده ها در شبکه های ارتباطی با عملکرد بالایی که داده ها را از یک شبکه به بعدی هدایت و حمل می کند. MPLS متعلق به خانواده شبکه های بسته های سوییچ شده است و در اینجا داده ها به فرم “بسته ها” منتقل می شوند و به بسته های داده برچسب اختصاص داده می شود و محتوای برچسب به تنهایی نتایج انتقال بسته را تحت تاثیر قرار می دهد و نیازی به بررسی بسته ها وجود ندارد.

خرید VPN و خرید کریو ( توضیح MPLS IP VPN)

mpls-ip

برای انتقال داده ها یک طیف گسترده از سخت افزارهای فیزیکی مورد استفاده است از جمله، فیبر، مدار مس، اتصال وایرلس و دیگر موارد. شبکه ارائه دهنده ارائه دهنده سرویس هسته MPLS همچنین از ظرفیت روترهای MPLS علاوه بر روترهای لبه MPLS استفاده می کند که داده ها را از روترهای واقع شده در موقعیت های مکانی فردی ارسال و دریافت می کنند.

یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) دو یا چند کامپیوتر را از طریق تکیه بر شبکه های محلی مرتبط می کند، در حالیکه داده ها را کپسوله سازی می کند و آنها را خصوصی نگه می دارد. می توانید برای انتخاب و خرید VPN و خرید کریو مورد نظر خود از parsvpn.online بازدید کنید.

MPLS VPN یکی از روش ها برای تحت کنترل درآوردن MPLS برای ایجاد VPN ها است. MPLS VPN می تواند به عنوان یک پلت فرم متداول کار کند که یک طیف گسترده از سرویس ها مانند، رسانه های چندگانه، VoIP،  ویدئو کنفراس، چند بخشی، ERP و دسترسی به VPN می تواند ارائه بدهد.

گفته می شود که مکانیسم MPLS طراحی شده است تا به کاربران اجازه ایجاد چرخه های پایان به پایان را درون هر نوع انتقال رسانه ای را با استفاده از هر فن آوری ای بدهد. گمان می رود این روش وابستگی به فن آوری Data-Link Layer را به طور مثال در ATM، SONET یا Ethernet کاهش دهد. شرکت ها به طور معمول بر روی لینک های اختصاص داده شده E1 یا Frame Relay تکیه دارند تا یک شبکه (WAN) را بکار گیرند. همچنین بیشتر VPN ها مشروط به استفاده از فن آوری های Layer 2 مانند Frame Relay و ATM شده اند.

اما لینکهای اختصاصی  Frame Relay, ATM و  E1بسیار پر هزینه هستند مدیریت آنها بسیار پیچیده است. با MPLS VPN، شرکت هایی که می خواهند به سایتهای مختلف از لحاظ جغرافیایی متصل شوند نیاز به خرید مدار Frame Relay یا مدار ATM ندارند. MPLS VPN کم هزینه ، شدیدا امن و بسیار قابل اعتماد است و به شرکت های اجازه افزایش بهره وری عملیاتی و فعالیت های کسب و کاری را می دهد.

VPN ها که (Internet Protocol (IP را اجرا می کنند به عنوان IP VPN نامیده می شوند و MPLS IP VPN کیفیت بالای کارایی IP VPN است. MPLS همچنین راه های مقرون به صرفه ای به کسب و کارها برای ایجاد اتصالات داخلی متعدد سایت ها را ارائه می دهد، سایت های جدید می تواند اضافه شوند بلافاصله سایت های قدیم می توانند حذف شوند.

داده ها مانند بسته های IP در شبکه های MPLS IP VPN می تواند منتقل بشود و به هر بسته یک برچسب منحصر به فرد انتقال داده می شود و این انتساب توسط شناسایی پورت فیزیکی در پورت دریافتی از مشتری انجام می شود. در اینجا احتمالی وجود ندارد که بسته های پورت به پورت دیگری منتقل شوند و حتی اگر این حالت رخ بدهد نمی تواند از آنجا در دسترس قرار گیرد.

در یک شبکه MPLS تدارکاتی برای نظارت فعال و نگهداری و تضمین حداقل خرابی وجود دارد. همچنین امکان آنالیز مداوم عملکرد مدار و ارائه اصلاح و پشتیبانی فوری وجود دارد. از آنجاییکه MPLS پروتکل انتقال مستقل فراهم می کند، MPLS VPN می تواند با بکار بردن تجهیزات کناره مشتری اجرا شده باشد، به مشتریان اجازه اعمال نفوذ سرمایه گذاری های موجود را در حالیکه از مزایای MPLS بهره می دهند را می دهد. این به طور قابل توجهی نیاز به سرمایه گذاری اضافی را حذف می کند.

در حالیکه عبور روی شبکه محتملتر است که داده های از دست بروند بنابراین پیدا کردن یک مسیر بهینه برای عبور دادها یک نگرانی اصلی برای کسب و کارها است. MPLS توانایی برای ذخیره یک مسیر ثانویه از طریق شبکه را دارد. اگر مسیر اصلی غیر قابل دسترس است، MPLS می تواند ترافیک را برای مسیر پشتیبانی شده دوباره مسیر یابی کند. حتی اگر این مسیر پشتیبانی شده افت کند یک مسیر جایگزین دیگر می تواند به صورت دستی تهیه شود. اگر MPLS VPN با پروتکل IPSec ساخته شده است نیازی برای تعریف دستی نیست زیرا پروتکل به طور خودکار مسیر شکست خورده را تشخیص می دهد و داده های اطراف آن را دوباره مسیر می دهد.

به منظور اجرای برنامه های کاربری مانند VoIP ، شبکه ها نیاز به اطمینان به (Quality of Service (QoS دارند زیرا برنامه هایی مانند VoIP در برابر تاخیر و دیگر بی نظمی ها تحمل ندارند. یک مزیت عمده برای MPLS قابلیت QoS است که پهنای باند بین سایت کاربر و شبکه ارائه دهنده سرویس را تضمین می کند.

MPLS به کاربران کمک می کند تا یک شبکه روی یک ساختار عمومی مانند اینترنت ایجاد کنند و این یکی از موارد اصلی نگرانی بین کاربران می باشد. همچنین MPLS VPN قادر به رمزگذاری داده ها به صورت خود به خود نمی باشد اما توسط ادغام فن آوری IPSec در MPLS VPN امنیت آن و قابلیت رمزگذاری می تواند به شدت افزایش یابد. MPLS ممکن است برای اکسترانت بزرگ غیر عملی باشد اما با IPSec رسیدن به آن و ایجاد اتصالی که یک سازمان مدرن نیاز دارد ممکن می شود.

MPLS یک فن آوری است که به شدت در حال توسعه است و تعدادی از مزایا مانند مقیاس پذیری، امنیت، QoS و فراوانی را برای کاربران فراهم می کند. اگرچه محدودیت های خاصی وجود دارند، آنها می توانند به راحتی با پشتیبانی قوی با آن مقابله کنند و توانایی استفاده MPLS روی هر فن آوری انتقال می تواند شبکه های یکپارچه شده را بکار ببرد تا برای همه سازمان ها در همه اندازه ها نرم افزای های امن و مقرون به صرفه VPN را فراهم کند. خرید VPN به رفع انواع محدودیت های موجود کمک کند.

خرید VPN و خرید کریو در parsvpn.online

This article was written by