چطور با VPN مانع نظارت ISP شویم

چطور ISP شما ممکن است با وجود VPN بر فعالیت هایتان جاسوسی کند

vpn-leak

افرادی که دور از نظارت هکرها و دولت کار می کنند ممکن است فراموش کنند که ISP آنها نیز ممکن است بر فعالیت هایشان جاسوسی کند. ISP شما در اولین نقطه اتصال بین اینترنت و کامپیوتر شما است. به این ترتیب، ISP به عنوان یکی از تهدیدات بلقوه برای امنیت آنلاین ظاهر می شود. پس از همه، شما از طریق شبکه های آنها به جهان خارجی متصل می شوید. آدرس IP شما در حالیکه آنلاین هستید چیزی است که در طول مدت آنلاین بودن به شما اختصاص داده شده است. چیزی که این را واقعا نگران کننده می کند، حتی با وجود خرید VPN و خرید کریو از سایت معتبری همچون parsvpn.online نیز،  آنها همچنان بر فعالیت های شما جاسوسی می کنند.

قبل از اینکه جلوتر برویم، اجازه بدهید روشن کنیم که تهدید بلقوه ISP هیچ ربطی به هکرها یا دولت ندارد. این یک مسئله جداگانه است که تنها به اتصال کامپیوتر شما به شبکه ISP مربوط است. این حالت از طریق یک مکانیسم که با عنوان نشت DNS شناخته شده است رخ می دهد.

DNS به چه معناست؟

DNS یک سرویس دایرکتوری در سراسر جهان است که شامل نام همه دامنه های موجود است. مسئولیت اصلی آن این است که نام دامنه ها را به آدرس IP عددی تغییر دهد.

نشت DNS چیست؟

DNS روی صدها سرور از طریق کشورهای مختلف وجود دارد. هر کدام سرور DNS شما به صورت آنلاین استفاده می کنید از طریق ISP شما تعیین می شود. متاسفانه، به این معنی است که اگر در حال استفاده از سرور DNS طراحی شده آنه هستید، آنها می توانند فعالیت های آنلاین شما را نظارت و ذخیره کنند.

یکی از نکات اصلی فروش VPN ناشناس ماندن است. این ناشناسی با هدایت همه درخواست های DNS به یک سرور DNS ناشناس کنترل شده توسط سرویس VPN شما بدست می آید در حالیکه به آن متصل شده است. این بخش چگونگی کار VPN خرید شده برای جلوگیری ISP از نظارت شما است.

اما گاهی اوقات، کامپیوتر شما اتصال کریو VPN را نادیده می گیرد و تنها درخواست DNS را مستقیم به سرور ISP ارسال می کند. این چیزی است که به آن نشت DNS می گویند و می تواند باعث شما درحالیکه فکر می کنید در مقابل نظارت در امنیت هستید واقعا اینطور نباشد.

چطور با وجود VPN مانع جاسوسی ISP شویم

  • ابتدا نشت های DNS را بررسی کنید– قبل از اینکه بتوانید مشکل نشت DNS را حل کنید باید ابتدا مطمئن شوید نشت DNS دارید. ساده ترین راه برای بررسی نشت رفتن به سایت https://www.dnsleaktest.com است. بر روی “Standard test” کلیک کنید. این آزمون تا حدی جامع است اما طول می کشد. اگر شما ببینید که سرورهای DNS مربوط به ISP شما در لیست هستند، به این معنی است که شما دچار نشت شده اید و ISP شما می تواند فعالیت های آنلاین شما را ببیند.
  • تغییر به یک DNS متفاوت– اگر ISP شما به طور پیش فرض برای سرور DNS اختصاص داده شده باشد، یک راه برای حفاظت آن از جاسوسی روی فعالیت های شما تغییر سرور DNS است. برخی انتخاب ها برای سرورهای DNS با عدم کنترل ISP شامل Open DNS, Comodo Secure DNS و Google Public DNS است.
  • استفاده از یک فایروال– یک فایروال یک سیستم کامپیوتر امنیتی است که ترافیک شبکه بر اساس مجموعه ای از قوانین از پیش تعیین شده را نظارت و کنترل می کند. فایروال می توانند مبتنی بر سخت افزار یا نرم افزار باشند. کاربران ویندوز 7 می توانند چگونکی راه اندازی فایروال خود را از http://tinyurl.com/fww7tut یاد بگیرند.

این نا امید کننده است که ISP شما همچنان روی فعالیت های شما جاسوسی می کند، با وجود اینکه از خرید کریو VPN بهره می برید. خوشبختانه، بیشتر ارائه دهندگان و نمایندگان فروش VPN قابل اعتماد نرم افزارهای قوی ساخته شده در خود برای جلوگیری از نشت دارند. امیدواریم این مقاله راه هایی برای حفاظت از ناشناسی آنلاین را به شما داده باشد.

خرید VPN و خرید کریو در parsvpn.online

This article was written by